Dagens datorkunskapslektion!

23 03 2010

Dagens lektion började med att vi såg en film, gjord av heiniken. De testade ett experiment på hur många som skulle kunna tänka sig att skippa en viktig fotbollsmatch för att se på orkester (som deras flickvänner, chefer sa till de att göra). http://www.youtube.com/watch?v=tEqJV1acgN4

Väldigt intressant och ett utmärkt sätt på nytt tänkande inom marknadsföring. Jag har även skaffat googledocs, men användingen för dess funktioner måste jag lära mig. Vi skaffade också ett annat program, Dropbox, som fungerar ungefär som ett USB minne över internet.

Den andra filmen vi såg, http://www.ted.com/talks/lang/eng/clay_shirky_on_institutions_versus_collaboration.htmltyckte jag var väldigt intressant. Han tog upp lite om hur webb 2.0 används idag, och hur lätt det är att sprida information på internet och andra vardagliga saker som man inte riktigt tänkt på.

Detta får mig att tänka lite på när massa tjejer skrev på sin facebook status ”olika färger” och de flesta (killar) hade ingen aning vad de var och hoppade på och skrev färger i sin status (som de trodde var favorit färg). Men det visade sig att det var färg på underkläder. Ett väldigt coolt experiment på hur snabbt det kan gå, en sorts kedjereaktion.

Det var allt för denna gång, ha det!


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar